In het AVC project hebben wij (het projectteam) de taak gekregen om een video te gaan maken. Aan de hand van twee casussen hebben wij gekozen om een hoe-werkt-het video te maken. Onze opdrachtgever is Stravers Promotions. Dit bedrijf heeft vraag naar een instructievideo voor bepaalde druktechnieken die ze binnen hun eigen drukkerij gebruiken. Het is aan ons de taak om een instructievideo te maken van het zeefdrukproces. Waarin de werking van het proces duidelijk wordt gemaakt.
We hebben creatieve technieken gebruikt om de divergeren en te convergeren. Hieruit hebben we een concept geformuleerd. Een instructievideo met een commercieel tintje, ondersteund door motion graphics. De zeefdrukopdracht wordt als een soort “estafettestokje” door het bedrijf doorgegeven om zo de samenwerking binnen het bedrijf beter te laten zien. Waar de opdracht zich bevindt in het proces wordt ondersteund door een tijdlijn.
We zijn iteratief te werk gegaan door eerst het concept, script en storyboard te testen bij de doelgroep. Dit hebben we vertaald naar een moving storyboard. Een storyboard in de vorm van een video. Door animaties, transities en een tijdelijke voice-over toe te voegen. Deze is getest bij de doelgroep. Hierna zijn we gaan filmen, animeren, en monteren. Dit heeft geleid tot een 80 procent versie die vervolgens weer getest is. Hierna is de video definitief afgerond.